Thursday 13 February 2014

Kathy Reichs (Osudná cesta)

KATHY REICHS (OSUDNÁ CESTA)
Séria: Príbehy Tempereance Brennanovej
Thriler & detektívka

Stručný obsah: Forenzná antropologička Temperance Brennanová prichádza do Severnej Karolíny ako členka špeciálneho operačného tímu vyšetrovať haváriu lietadla. Pri prechádzke lesom nájde časť tela. Pri analýze vzorky zistí šokujúce fakty- pozostatky nepatria žiadnemu pasažierovi z lietadla. Zakrátko hory opäť vydajú príšerné tajomstvo. Začína sa nebezpečná hra, v ktorej chcú Tempe verejne zdiskreditovať. V hre je však oveľa viac... (viac + zdroj: martinus.sk)

Môj názor: Keď som sa dopočula, že autorka príde na Slovnesko, predstaviť vôbec prvú knihu, ktorá bola do nášho jazyka preložená, s veľkou radosťou som sa celej autogramiády a uvedenia tejto knižnej novinky zúčastnila. Ako osoba pôsobí na mňa autorka veľmi príjemne a dúfam, že sa mi podarí vidieť ju ešte raz naživo. Teraz ku knihe. Ako fanúšička seriálu Bones, som jednoducho nemohla odolať, a tak som po nej siahla. Vopred chcem upozorniť, že kniha so seriálom má menej spoločného ako by ste očakávali. Ale je úžasná! Aj keď hlavná postava je očividne milšia a citovo prívetivejšia ako jej seriálova kópia, zamilujete si ju. Knižná Tempe je veľmi silnou osobnosťou, ktorá miluje svoju prácu a je odhodlaná ísť za pravdou aj do jamy levovej. V knihe nie je žiadny stály tím ani Booth, ale detektív Ryan, ktorého si jednoznačne zamilujete. Majú s Tempe zvláštny vzťah, ale sú to správni priatelia.

Zopár slov k deju. Mňa takéto knihy dokážu pohltiť. Častokrát som premýšľala ako to asi skončí, kto je za tým všetkým, no ani v jednom prípade som sa netrafila do konečného rozuzlenia. Keď si to nakoniec preberáte v hlave, poviete si "Aha, jasné". Koniec je prekvapivý, takže od začiatku netušíte, čo sa vlastne deje. Zisťujete to po malých krokoch. V príbehu vystupuje veľa postáv a ešte viac mien a tu som sa dopustila chyby. Čítala som ju asi cez dva mesiace počas skúškového minulý rok. Zlý nápad. Keď som ju po týždni otvorila, netušila som kto je tento a hento a nepamätala som si mená, no toto bola iba moja chyba. Kniha je výborná, takže ju vrelo odporúčam a keď ste fanúšikom seriálu, tak určite po nej siahnite! Nemôžem ju ohodnotiť plným počtom, pretože som čítala ďalšie pokračovanie, ktoré mi prišlo lepšie. Veľkú účasť na menšom hodnotení má aj moje "dlhé" čítanie, naozaj neodporúčam!

Moje hodnotenie

+ zamilovala som si obálky týchto kníh 

2 comments:

  1. ahoj! v 1 řadě musím pochválit tvůj blog, protože je moc pěkný, takový svěží ;-) a naučit se zacházet se všemi blogovými "nástroji" jsme se museli učit všichni, takže uvidíš, že za chvíli už to pro tebe nebude problém ;-)

    jinak jsem taky velký fanoušek seriálu Bones a nedám na něj dopustit. ke knihám jsem se ještě nedostala, ale chtěla bych a tvá recenze je dobrá, takže mám další důvod se do nich pustit :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ďakujem krásne :). Ja mám knihy od Kathy Reichs veľmi rada. Píše úžasne a je to ľahko čitateľné. K tomu všetkému dej je vždy plný zvratov a postupné odhaľovanie pravdy ma udržiava neustále v napätí :).

      Delete