Saturday 22 March 2014

Book news #01

Niektorí z vás zvyknú pridávať začiatkom mesiaca knihy, na ktoré sa tešia a budú publikované v nasledujúcich týždňoch. Rozhodla som sa občas pridať niečo podobné, poprípade vás oboznámim s niektorými knižnými novinkami. Nebudem však vypisovať všetky, len tie, ktoré mňa zaujali, upútali a urobili mi radosť.

Včera som blúdila stránkou martinusu a našla som skvelú novinku od Kathy Reichs! V apríli, konkrétne 15.4., bude vydaná jej v poradí už štvrtá kniha v slovenčine! Viac si môžete prečítať na tomto odkaze. Kniha s názvom "Nevinné obete" bude ďalšia do série príbehov s hlavnou hrdinkou známou z televíznych obrazoviek. Tempe Brennan čaká nový prípad, zločin, kosti a dej plný napätia. Zatiaľ som čítala od vydavateľstva Slovart dve knihy, ktoré vydali v tejto edícií (recenzia 1+ odkaz 2). Mám doma aj tretie pokračovanie (Prídem ťa zabiť), no bohužiaľ som to ešte nestihla prečítať. Na túto novinku sa ohromne teším! Všimli ste si ako pekne s obálkou knihy ladí aprílový kalendárik? Tú musím mať!

Posledné dni som na nete zahliadla informáciu ohľadom série A Game of Thrones. Čuduj sa svete, po takmer štyroch rokoch, kedy seriál láme rebríčky sledovanosti a netrúfam si odhadnúť koľko rokov je táto knižná séria jedna z najúspešnejších, bude vypublikovaná KONEČNE po slovensky! Ale sme sa načakali! Keďže ja mám celú sériu po anglicky, neplánujem si kúpiť aj slovenskú verziu (iba ak by niekto ponúkal zvyšných nepotrebných pár eur). Som veľmi zvedavá na obálku a preklad. Poznám český, najmä pri pozeraní seriálu, a je skvelý! Jediná vec, ktorá mi naozaj vadí, je to české prekladanie anglických priezvisk doslovne. Prečo nemôže byť jednoducho Jon Snow ale Jon "Sníh"- mňa to dosť rozčuľuje! Ale inak je preklad vydarený. A slovenský? Necháme sa prekvapiť :).

5 comments:

  1. Tróny a po slovensky! Čoooo?! Dajte mi hneď niekto kredit-kartu ja ich musím mať! Koľko im to trvalo? Pretože som začala nejak strácať prehľad...Takže knižočka a čoskoro majú byť aj nové časti seriálu. Nebo vážne existuje :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tiež sa z toho teším :), len nechápem, prečo im to tak dlho trvalo, no som zvedavá na knihy.

      Delete
    2. Toto Čechom dosť závidím. Všetko majú skôr! Filmy, knihy. U nás sa nič neprekladá a ja v jazykoch ešte nie som tak zdatná, aby som mohla čítať originály...

      Delete
  2. na ty knihy od Kathy Reichs se začínám těšit čím dál víc! no a jinak jsem na tom stejně jako ty, taky mi naprosto uniká celý ten smysl doslovného překládání. a to nejen tady, ale i v jiných knihách nebo seriálech. kdysi jsem sledovala pár dílů Upířích deníků v češtině a z "Eliáše" jsem málem spadla pod stůl, takže od té doby razím originály, přinejmenším u filmů.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nie! Nie! Prosím nie! Eliáš? To ako vážne? Veď Elijah znie tak skvelo a pekne. NE-CHÁ-PEM!!! Originál nadovšetko!

      Delete